de originele zaal


Deze zaal had als bijzonderheid, dat de cabine alleen maar uit cabine-ruit bestond. Je kon vanuit de zaal de projector en non-rewind zien draaien, of de operateur aan het werk zien. Bij interlock vertoning was het ook een interessante aanblik.

Philips FP 20 35mm [3366]
netspanning: 220 volt
geluid: optisch mono
magneettoon 2 kanaal (midden, effect)
lens: objectief revolver
spoel: 1800 m
projectie: 24 beelden per sec.
non-rewind: Kinoton ST 200
lichtbron: 1600 watt xenonlamp Horizontaal
gelijkrichter: Irem [380 volt]
interlock tussen zalen 2-3 en 4

Standaard werd het mono geluid via het optische geluidspoor weergegeven.
In zaal 4 werd het magneet geluid alleen als midden en effectkanaal weergegeven
(Links en Rechts samengevoegd naar het midden kanaal)
via een Philips OMA rack, die hetzelfde was uitgevoerd als zaal 1 en 3.

zitplaatsen: 178 zitplaatsen (Quin's Club), bekleding zwart leder
projectiescherm: 6,90 bij 2,95 m floating screen
formaten: Wide-screen 1,75 : 1, CinemaScope 2,35 : 1
zonder beweegbare zijkaders
achter het scherm één Altec Lansing luidspreker

zaalverlichting bestond uit 120 watt PAR lampen
en oude grote  films-spots met fresnel lenzen met 100 watt lampen...

In 1982 is er een tweede projector naast de Philips FP 20 geplaatst,
een Ernemann IX, die alleen als uitval projector werd gebruikt


Ernemann IX 35mm
netspanning: 380 volt
geluid: optisch mono (later dolby cell)
lens: enkele objectief-houder
trommels: 900 m
projectie: 24 beelden per sec.
non-rewind: Kinoton ST 200
lichtbron: 1600 watt xenonlamp Horizontaal
gelijkrichter Irem [380 volt]