1976 Pleinzaal

De Pleinzaal is geopend met geschakelde stoelen op een vlakke vloer. Later is daar een verrijdbare tribune voor in de plaats gekomen. Het 1e type tribune was niet erg geliefd bij de bezoeker. Zijn vervanger deed het een stuk beter. De zaal was multi functioneel, naast filmvoorstellingen waren er kleine voorstellingen- congressen en evenementen.

zitplaatsen: 300 geschakelde stoelen
projectiescherm: 8,87 bij 3,85 m
formaten Wide-screen 1,66 : 1, CinemaScope 2,35 : 1
ook voorzien van beweegbare zijkaders, die drie standen had: dicht, wide-screen en CinemaScope. Het was ook op elke positie te stoppen

geschakelde zitplaatsen

Het 1e type verrijdbare tribune

Met carnaval werd deze zaal compleet omgebouwd om dienst te doen als huis van Amadeiro

2e type tribune met voorzet stukken,
186 zitplaatsen.

FP 20 [3075]
netspanning 220 volt
geluid: 1 kanaal optisch mono
alleen magneet toonkop
lens: objectief revolver
spoel: 1800 m
projectie: 24 beelden per sec., later variabel met freqentie regelaar
lichtbron: 1600 watt xenon horizontaal
gelijkrichter: Irem [380 volt]
non-rewind: ST 200

Deze Philips FP 20 is met het non-rewind systeem vanuit de tijdelijke Parade bioscoop Jeroen Bosch huis verplaatst naar de Pleinzaal.

In deze zaal is nooit mogelijk geweest om een 4 sporen magneet film te vertonen, er was geen weergave apparatuur. De FP 20 had alleen een magneet toonkop, die nooit is gebruikt.

Later is de non-rewind installatie verplaatst achterin de cabine, om meer ruimte in de film - regie cabine te creëren. Deze is toen zonder de voet rechtstreeks aan de betonnen muur bevestigd. De filmweg was nu wel erg lang tussen non-rewind en filmprojector, maar dat was geen enkel probleem. Het was ook nog een van de eerste serie ST 200 non-rewinds, de bediening van de schijven ABC verliep door drukknoppen en een voetschakelaar om de opspoel schijf te activeren bij het inleggen van de film. Bij de latere geleverde ST 200 versies waren de drukknoppen vervangen in draaikeuze knoppen en de voetschakelaar verviel.

Parallex 3D systeem

In 1983 werd er een zaal gereed gemaakt voor 3D vertoning via het Parallex systeem, in dit geval de Pleinzaal. Echter is het nooit tot een 3D vertoning gekomen, het inhoudsgehalte van de toenmalige 3D films was zodanig, dat het alleen om de visuele effecten draaide. Aangezien Casino Cinema een naam hoog had te houden met "de betere film", was er simpelweg geen titel die aan deze criteria voldeed. Alleen in Euro Cinema werden wat titels vertoond zoals; Vrijdag de 13e, Jaws 3D en ander dergelijk soort films.